Послуги

Допомога в оскарженні і анулювання результатів перевірок державних органів

Допомога в оскарженні і анулювання результатів перевірок державних органів, скасування штрафних санкцій і заборон - або в не допуск до проведення перевірки. Що ефективніше?

Напевно, почати цей розділ правильно з самого початку. Тобто ні з оскарження і подальшого анулювання результатів перевірок, а з приходу перевіряючих з метою її проведення у Вас.

Тут у підприємця повинні виникати і у багатьох з'являються резонні запитання: «А чи правильно до мене прийшли на перевірку?», «А чи мають право мене перевіряти ці інспектори?», І так далі.

Тобто, перше питання - це допуск перевіряючих до здійснення перевірки. Що необхідно для цього знати в першу чергу? Скажете спеціальне законодавство регулює порядок проведення перевірок господарської діяльності тієї чи іншої інспекцією (наприклад, пожежної, або екологічної)? Обов'язково скажете саме так і помилитеся.

Перше на що необхідно звернути увагу, це полюбився в останні роки державі мораторій на проведення перевірок.

Спочатку цей мораторій вводився законом про державний бюджет на відповідний рік. На 2017 і 2018 рік, він був встановлений спеціальним законом ( «Про тимчасові особливості здійснення заходів державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»).

І тут доходило до смішного, особливо по початку.

Бувало так, що права рука держави приймала на законодавчому рівні і публікувала відповідний мораторій. І як би послаблювала свою контролюючу зашморг на шиї чесного підприємця. А ліва рука, в особі його перевіряючих органів, як ні в чому не бувало, надсилала папір, з повідомленням про початок проведення перевірки.

Однак якщо допитливий юрист цієї компанії грамотно і аргументовано вказував перевіряючим на допущені помилки, то перевірка, як мінімум не приходила. А бували випадки і повторного листа контролюючого органу, але вже звичайнісінькими характеру.

Погодьтеся, що нанести правильний попереджуючий удар в правовому полі і з посиланням на закон і уникнути перевірки набагато ефективніше, ніж потім займатися написанням скарг і подальшим оскарженням рішень або інший перевіряє організації в суді і анулюванням результатів перевірок.

Тим більше, що перевіряючі можуть щось у Вас і «нарити». І тоді вони будуть як прапором розмахувати в судовому засіданні виявленими і задокументованими порушеннями на всіх рівнях, а також стверджувати, що порушення є, а Ваше підприємство використовує формальні зачіпки, щоб їх нівелювати.

А так все просто. Як кажуть працівники правоохоронних органів: «немає тіла - немає справи». Немає законних підстав для перевірки - є Ваше право відмовити в допуску перевіряючих. Тільки це потрібно робити грамотно! І юристи нашої компанії мають в цьому напрямку реальний і великий досвід.

Друге , це як раз підстави для проведення планової або позапланової перевірки.

Перелік цих підстав Ви можете почерпнути в Законі України «Про основні засади державного контролю в сфері господарської діяльності», що є основоположним у сфері перевірок господарської діяльності. Виходячи з його положень бути підставою для проведення планової перевірки може тільки одне - це план.

При цьому план на майбутній рік повинен бути складений і затверджений заздалегідь, а не протягом цього ж календарного року. Більш того, не пізніше 01 грудня цей план перевірок на майбутній рік, можливо включає і Ваше підприємство, повинен бути опублікований на веб-сайті відповідного органу державного контролю.

Це зручно відразу з двох причин.

По-перше, немає Вас в плані перевірок, він не опублікований, невчасно затверджений і не вчасно опублікований - немає перевірки. Немає плану, або порушений встановлений порядок його появи на світло - немає планової перевірки.

По-друге, припускаючи за родом діяльності Вашої компанії, яких перевірок можна очікувати, Ви можете здійснювати періодичний моніторинг відповідних сайтів і заздалегідь отримувати інформацію про перевірку.

Тут як то кажуть: «Хто попереджений - той озброєний». У цьому випадку Ви зможете не тільки належним чином підготуватися до перевірки, усунувши можливі порушення, а й врахувати позитивний або сумний досвід інших конкурентів, що вже пройшли таку перевірку.

Що стосується підстав для проведення позапланової перевірки, то їх вичерпний перелік викладено в згаданому законі. Це може бути виявлення недостовірних відомостей у поданій підприємством звітності, або неподання такої звітності взагалі, наступ аварій або нещасних випадків, и.т. п.

Важливо, що цей перелік підстав для позапланових перевірок повинен строго дотримуватися і не може бути ними самовільно розширено.

В силу цього, немає передбаченого законної підстави для проведення перевірки - немає і права на її проведення.

Третє , трохи повертаючись до планових перевірок, це можлива періодичність їх проведення. У Вас напевно неодноразово виникало питання про те, як часто може приходити одна і та ж перевірка. Раз на місяць, квартал, рік?

Така періодичність встановлена законом.

Всі потенційні перевіряються підприємства розділені на три категорії в залежності від ступеня ризику.

Компанії, віднесені до високого ступеня ризику, можуть перевірятися не частіше ніж один раз на два роки. До середнього ступеня ризику - не частіше ніж один раз на три роки. До незначним ступенем ризику - не частіше ніж один раз на п'ять років.

При цьому критерії віднесення компанії до тієї чи іншої категорії (залежать як правило, від масштабів, наприклад, виробничої діяльності Вашої компанії) затверджуються нормативним актом Кабінету Міністрів України.

Намагаються прийти до Вас з перевіркою частіше, ніж мають на це право? Наносите письмову аргументовану попереджуючий удар.

Намагаються «підтягнути» Вас до частіше перевіряється категорії компаній?

Письмово повідомляйте його про помилковість займаної ним правової позиції.

Присутній спроба вийти за рамки законодавчо врегульованою періодичності проведення перевірок? З'являються підстави для недопуску перевіряючих до перевірки.

Четверте , це ряд формальностей, яких повинен дотримуватися представники влади, приходячи на перевірку. За умови, звичайно, якщо вони не допустили перерахованих вище порушень.

Приступаючи до планової перевірки, вони зобов'язані письмово повідомити Вас про її початку, не пізніше, ніж за 10 днів.

Зміст такого письмового повідомлення, а також спосіб його напрямки або вручення Вашої компанії також визначені законом.

Чи не отримано таке письмове повідомлення - є підстави для недопуску до проведення перевірки.

Приступаючи як до планової, так позапланову перевірку, контролюючий орган зобов'язаний видати відповідний наказ, зміст якого регламентовано законом.

На підставі наказу оформляється посвідчення (направлення) на проведення перевірки, яке підписується керівником контролюючого органу або його заступником із зазначенням прізвища, ім'я та по батькові і засвідчується печаткою.

Зміст посвідчення (направлення) також детально врегульовано законом.

Посадова особа органу контролюючого органу без посвідчення (направлення) на перевірку та службового посвідчення не має права здійснювати перевірку Вашої компанії. Порушення перерахованих вище вимог - ще один привід для оскарження і скасування винесених рішень.

Сумніваєтеся у своїх силах і самостійної здатності протистояти перевіряючим органам? А може податкова або інша інспекція вже приходила і винесла невтішний рішення? Звертайтеся до нас! Ми обов'язково допоможемо оскаржити рішення і врегулювати будь-який спір як з податкової так і з іншими контролюючими органами в Вашу користь і уникнути сплати штрафів.

Словник
юридичних термінів
Інфографіки Акції Відеонавчання

Форма зворотнього зв'язку:

Ви не ввели ім'я
Ви не ввели контакти
Ви не ввели контакти
Ви не ввели повідолення

Всі поля обов'язкові до заповнення

Ваше повідомлення успішно відправлено
    

Найближчим часом з Вами зв'яжеться фахівець нашої компанії і відповість на питання.

    

Дякуємо за звернення!