Послуги

Візит інспекції з питань праці. Наслідки

Отже, Вашу компанію відвідала інспекція з праці, або іншими словами Держпраці. Санкції та їх величина Вам відомо, за які саме проступки вони накладаються, теж.
Невідомими залишаються тільки два питання.
Як оформляються результати перевірки, при виявленні інспектором проступків в сфері залучення трудівників до праці? Які акти реагування в цих випадках виносяться інспектором з праці?
Що робити компанії з цими актами реагування та можливими штрафами?
Але про все по порядку.

Акти реагування в разі виявлення проступків.
За результатами перевірки інспектор з праці має право:
- видавати приписи з вимогою про усунення порушень законодавства з питань праці від виконання якої Ви не вправі ухилитися;
- вносити пропозиції керівництву компанії або держоргану щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності на посадових осіб, які вчинили проступок;
- застосовувати штрафи відповідно до ст. 265 КЗпП (штрафи є фінансовими санкціями і не належать до до жодного з класичних видів відповідальності: дисциплінарної, адміністративної або кримінальної);
- притягати до адміністративної відповідальності допустили проступок законодавства про працю, у випадках якщо це віднесено до компетенції Держпраці;
- складати протоколи про адмінправопорушення, щодо осіб, які допустили проступок, з наступних направленням їх до суду, у випадках, якщо розгляд цієї категорії справ відноситься до компетенції суду;
у разі якщо, по думку інспектора, проступок містить ознаки складу злочину, він має право передати матеріали про порушення правоохоронним органам для притягнення винних до кримінальної відповідальності.

Пару слів про акти реагування в разі неможливості виконання інспекторів своїх функцій, а саме:
- компанія активно заперечує щодо перевірки та допуску інспектора;
- перевірки почалася, але інспектор схильний «інформаційного голоду» і не має матеріалів для винесення вердикту;
- компанії немає за юридичною адресою;
- не ведеться документи, які є обов'язковими в силу прямих вказівок законодавства.
У цьому випадку Держпраці складає акт про неможливість здійснення перевірки, із зазначенням однієї з вищевказаних причин. Даний акт направляється вищим органам, для вирішення питання про надання можливості для проведення перевірки.

Оскарження дій інспектора.
Припис оскаржується двома шляхами:
- керівника вищого рівня Держпраці; < br /> - в судовому порядку.
Скарги вищестоящому керівнику подається в 10-денний термін з дати одержання припису. Розгляду вона підлягає в 30-денний термін.
Скарга складається українською мовою, із зазначенням найменування, місцезнаходження заявника скарги, точних відомостей про те, чиї дії оскаржуються. У скарзі вказуються всі обставини, які спростовують факт вчинення проступку і допущення порушень. У скарзі необхідно послатися на документи, які мають відношення до справи і знаходяться у який вніс постанову посадової особи, крім того необхідно прикріпити до скарги додатки, які підтверджують обставини, на які посилається заявник скарги як на підставу своїх вимог, вказати ці додатки в тексті скарги.
У скарзі необхідно довести, що або відсутність факту порушення, або вказати на інші обставини, які виключають відповідальність за порушення законодавства про працю.
У разі оскарження розпорядження скарга подається безпосередньо керівникові Держпраці. У разі незгоди з рішенням керівника або заступника керівника відповідного територіального органу Держпраці таке рішення може бути оскаржене керівнику або заступнику керівника Держпраці.
Разом з тим, припис може бути оскаржене в судовому порядку.
У цьому випадку необхідно подати адміністративний позов відповідно до положень КАСУ до місцевого загального суду, який діє як адміністративний.
Позовна заява щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень у справах про притягнення до адміністративної відповідальності може бути подано протягом 10 днів.
Вимоги до форми та змісту адміністративного позову визначені положеннями КАСУ.
Термін розгляду місцевим загальним судом, що діє як адміністративний, справи - 10 днів з моменту відкриття провадження.

Необхідно відзначити, що як припис, так і будь-який акт реагування Держпраці може бути оскаржений як керівникові Держпраці, так і в суд, не залежно один від одного. Тобто, застосування одного способу оскарження не позбавляє Вас можливості вдатися до другого.

Постанова про притягнення органами Держпраці до адміністративної відповідальності підлягає оскарженню в той же 10-денний термін.
Скарга на постанову про накладення адмінштрафу подається через інспектора Держпраці, який виніс постанову. Одержавши скаргу, вказаний інспектор протягом трьох діб зобов'язаний переслати її разом зі справою вищестоящому інспектору, уповноваженому розглядати такі скарги.
Зміст скарги, по суті, аналогічно скарзі на припис, з поправкою, що вона подається згідно вимог КУпАП України.

Будь-яке постанову Держпраці (як про накладення адмінштрафу, так і застосування санкції на підставі ст. 265 КЗпП України) може бути оскаржено в судовому порядку шляхом подання адміністративного позову. Порядок оскарження аналогічний порядку оскарження розпоряджень.

У зв'язку з цим хотілося б зазначити, що судове оскарження актів Держпраці за доцільне. Переваги судового порядку оскарження очевидні: по-перше, до суду акт посадової особи можна оскаржити завжди, в той час як оскарження вищестоящому посадовій особі можливо у випадках, прямо вказаних у законі. По-друге, часто нормативним актом передбачено лише можливість оскарження акту вищестоящому керівнику, але не визначений механізм розгляду скарги. По-третє, в оскаржуваній акті викладено позицію однієї посадової особи, якій цілком може дотримуватися і вищестояще посадова особа (керівник) при розгляді скарги.

Сумніваєтеся у своїх силах і самостійної здатності протистояти перевіряючим органам?
Пропонуємо свої послуги!


Також є цікавим:


Форма зворотнього зв'язку:

Ви не ввели ім'я
Ви не ввели контакти
Ви не ввели контакти
Ви не ввели повідолення

Всі поля обов'язкові до заповнення

Ваше повідомлення успішно відправлено
    

Найближчим часом з Вами зв'яжеться фахівець нашої компанії і відповість на питання.

    

Дякуємо за звернення!