Заява / Клопотання про припинення провадження у справі про адміністративне правопорушення за ст.44-3 КУпАП

 

До Національної поліції України
До Судів України




З А Я В А / К Л О П О Т А Н Н Я
по закриття провадження по справі про адміністративне правопорушення за ст.44-3 КУпАП



Всесвітня організація охорони здоров'я 11.03.2020 року визнала пандемію коронавірусу COVID-19.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» фінансування санітарних і протиепідемічних заходів, а також програм забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя, інших програм, спрямованих на профілактику захворювань населення, здійснюється за рахунок державного і місцевих бюджетів.

Таким чином, держава Україна зобов’язана оплачувати громадянам України всі санітарні і протиепідемічні заходи, які встановлюються на період карантину.

Виходячи зі змісту ст.44-3 КУпАП передбачена відповідальність за порушення правил щодо карантину людей, санітарно-гігієнічних, санітарно-протиепідемічних правил і норм, передбачених Законом України "Про захист населення від інфекційних хвороб", іншими актами законодавства, а також рішень органів місцевого самоврядування з питань боротьби з інфекційними хворобами.

Згідно зі ст.10 КУпАП адміністративні правопорушення визнається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила, усвідомлювала протиправний характер своєї дії чи бездіяльності, передбачала її шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання цих наслідків.

Таким чином, громадянин України умисно вчиняє адміністративне правопорушення передбачене ст.44-3 КУпАП за умови придбання/оплати йому за рахунок державного і місцевих бюджетів всього необхідного для санітарних і протиепідемічних заходів, зокрема захисних масок.

У випадку відсутності, у органів державної влади доказів придбання та передачі громадянину України за рахунок державного і місцевих бюджетів всього необхідного для санітарних і протиепідемічних заходів, склад адміністративного правопорушення передбачений ст.44-3 КУпАП відсутній.

Конституцією України кожному громадянину України гарантовані наступні права і свободи, зокрема:

  • свобода пересування, вільний вибір місця проживання, право вільно залишати територію України (ст.33);
  • Кожен має право на повагу до його гідності. Ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню (ст.28);
  • Ніхто не може бути заарештований або триматися під вартою інакше як за вмотивованим рішенням суду (ст.29);
  • Кожен має право на підприємницьку діяльність, яка не заборонена законом (ст.42).
  • Кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується (ст.43).

Відповідно до положень ст. 64 Конституції України, конституційні права і свободи людини і громадянина не можуть бути обмежені, крім випадків, передбачених Конституцією України.

В умовах воєнного або надзвичайного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку дії цих обмежень. Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 цієї Конституції.

Відповідно до ч. 3 ст. 83, п. 31 ч. 1 ст. 85, п. 21 ч. 1 ст. 106 Конституції України, ст. 5 «Про правовий режим надзвичайного стану» надзвичайний стан в Україні або в окремих її місцевостях вводиться Указом Президента України, який підлягає затвердженню Верховною Радою України протягом двох днів з моменту звернення Президента України. В такому Указі Президента України зазначається у т.ч. вичерпний перелік конституційних прав і свобод людини і громадянина, які тимчасово обмежуються у зв’язку з введенням надзвичайного стану, а також перелік тимчасових обмежень прав і законних інтересів юридичних осіб із зазначенням строку дії цих обмежень.

Таким чином, права і свободи людини і громадянина, права і законні інтереси юридичних осіб можуть обмежуватися в силу Конституції України лише на підставі указу Президента України про введення надзвичайного стану, який на даний час відсутній.

Відповідно до ст.29  Закону України "Про захист населення від інфекційних хвороб"  Карантин встановлюється та відміняється Кабінетом Міністрів України. Питання про встановлення карантину порушує перед Кабінетом Міністрів України центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері охорони здоров’я, за поданням головного державного санітарного лікаря України.

Згідно зі ст.40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» головний державний санітарний лікар України: у разі введення в Україні чи в окремих її місцевостях режиму надзвичайного стану вносить подання для прийняття рішення щодо звернення до Кабінету Міністрів України з пропозицією про встановлення карантину.

Таким чином, на даний час відсутній на території України відсутній карантин встановлений Кабінетом Міністрів України за поданням головного державного санітарного лікаря України яке виноситься виключно за умови введення режиму надзвичайного стану.

Постановою Кабінету міністрів України № 211 від 11 березня 2020 р.

«Про запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2» з 12 березня 2020 р. до 24 квітня 2020 р. на усій території України установлено карантин.

Даною постановою КМУ встановлені наступні заборони, якими обмежено конституційні права та свободи, зокрема:

  • заборона громадянам перебувати в громадських місцях без вдягнутої маски чи респіратора;
  • заборона перебувати в громадських місцях громадян, які не досягли 16 років, без супроводу повнолітніх;
  • заборона громадянам пересуватися групою осіб більш ніж дві особи;
  • заборона відвідувати парки, сквери, зони відпочинку, лісопаркові та прибережні зони;
  • заборона відвідувати спортивні та дитячі майданчиків;
  • заборона громадянам проводити всі масові (культурні, розважальні, спортивні, соціальні, релігійні, рекламні та інші) заходи, у яких бере участь понад 10 осіб;
  • заборонено роботу суб’єктів господарювання, яка передбачає приймання відвідувачів, зокрема закладів громадського харчування (ресторанів, кафе тощо), торговельно-розважальних центрів, інших закладів розважальної діяльності, фітнес-центрів, закладів культури, торговельного і побутового обслуговування населення.

       Виходячи з викладеного, постанова Кабінету міністрів України № 211 від 11 березня 2020 р. та встановленні нею обмеження набудуть чинності та стануть обов’язковими виключно після введення режиму надзвичайного стану указом Президента України та дотримання процедури передбаченої ст.40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення».

Відповідно до ст.8 Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй.

Згідно зі ст.60 Конституції України ніхто не зобов'язаний виконувати явно злочинні розпорядження чи накази.

Виходячи зі ст.68 Конституції України Кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Таким чином, за порушення постанови Кабінету міністрів України № 211 від 11 березня 2020 р. може наступати адміністративна відповідальність за ст.44-3 КУпАП лише після введення режиму надзвичайного стану у відповідності до Законів та Конституції України.

На підставі викладеного,

П Р О Ш У:

В силу п.1) ч.1 ст. 247 КУпАП не розпочинати провадження в справі про адміністративне правопорушення, а розпочате закрити за таких обставин у зв’язку з відсутністю події і складу адміністративного правопорушення за ст.44-3 КУпАП.



Форма зворотнього зв'язку:

Ви не ввели ім'я
Ви не ввели контакти
Ви не ввели контакти
Ви не ввели повідолення

Всі поля обов'язкові до заповнення

Ваше повідомлення успішно відправлено
    

Найближчим часом з Вами зв'яжеться фахівець нашої компанії і відповість на питання.

    

Дякуємо за звернення!