Послуги

Захист прав споживачів

Статті:



Захист прав споживача в Україні. Що робити якщо не хочуть приймати неякісний товар назад і повертати гроші?

Ні для кого не секрет, що придбання неякісних товарів в магазині досить часте явище. У цій статті мова піде про те, як захистити свої права, повернути товар, про види товару який можна повертати, про можливі терміни повернення і про те, як вчинити, коли приймати товар назад відмовляються.

Отже, Законом України «Про захист прав споживача» передбачено, що повернення товару може бути здійснене з двох причин:

  • Якщо він не відповідає якості, заявленому виробником.
  • Якщо він відповідає вимогам, але з якоїсь причини не підходить покупцеві.

Хотілося б також донести, що письмове або усне оголошення про те, що обміну та поверненню покупка не підлягає, не є підставою для відмови в заміні неякісного або не підійшов, вам товару.

Перелік «неповоротних» наведено в законі і є вичерпним. Отже, розглянемо перелік, які не підлягають поверненню:

  • • продовольчі товари (їжа, напої, тютюнова продукція)
  • • ліки (всі препарати)
  • • предмети гігієни (прокладки, памперси вата, бинти)
  • • предмети для запису інформації (фотопапір, диски, флешки)
  • • інструменти для манікюру / педикюру
  • • ювелірні прикраси і вироби з дорогоцінних металів
  • • товари для новонароджених (пляшечки, соски, інше)
  • • вироби з натурального волосся або штучного волосся (перуки, гумки)
  • • лінійний та листковий металопрокат, труби, фанера то, що нарізано під ваш розмір
  • • друкована продукція газети, журнали, підручники
  • • білизна, панчохи, колготи
  • • постільна білизна
  • • предмети інтер'єру (метражні килими, штори)
  • • аерозолі
  • • рукавички, тканини, мережива, тюль
  • • сурдини для духових інструментів, підборіддя для скрипалів
  • • мундштуки
  • • приналежності для гоління (бритви, гелі, пінки)
  • • щітки для масажу, гребені, гребінці
  • • зубні щітки
  • • дитячі м'які, гумові, надувні іграшки
  • • подушки, ковдри містять пух
  • • косметика і парфюмерія

Який же період і порядок передбачений для повернення товару, який не влаштував або не підійшов покупцеві?

Якщо продавець не заявив більшого відрізка часу, то згідно із законом «Про захист прав споживача» можна говорити про 14-ти днях повернення або заміни товару. Цей термін обчислюється з наступного за покупкою дня. По закінченню ж цього терміну, повернення можливе за умовами гарантії.

Але слід пам'ятати що в разі виявлення протягом гарантійного строку істотних недоліків у придбаній речі виникли з вини виробника, неодноразових її ремонтів, і при можливій фальсифікації Також це дасть змогу повернути гроші і вимагати заміни купленої речі. Такі випадки зустрічаються нерідко. І коли недобросовісні підприємці не хочуть міняти товар або не хочуть повертати гроші за нього мотивуючи різними відмовками і причинами не залишається нічого іншого як звертатися в суд. Це звичайно крайня ступінь спору який краще врегулювати на початковому етапі.

Нижче все ж давайте розглянемо шляхи обміну товару або повернення грошей:

  • • Якщо товар виявився неналежної якості, не підходить покупцеві, його можна обміняти, на аналогічний при наявності такого товару у продавця. Або ж на будь-який інший з перерахунком вартості.
  • • Домовитися про заміну невідповідного товару, при першому надходженні в наявність в магазин.
  • • Повернути товар назад і отримати повне відшкодування вартості.

Процедура повернення товару нескладна. Варто прийти в магазин, в зазначений проміжок часу і повідомити про бажання і причини, за якими ви хочете повернути товар. Товар можна повернути за умови збереження товарного вигляду, чека і при наявності документа, що посвідчує особу. Гроші повертають або в момент повернення, або не пізніше семи днів з моменту повернення товару та письмової заяви, якщо грошей немає в наявності.

Чи передбачені випадки, коли продавці відмовляються приймати товар на законних підставах:

  • • Минуло більше 14 днів з дня покупки
  • • Продукція не має товарного вигляду (Помітні сліди використання, дефекти)
  • • Комплектність неповна, загублені деталі
  • • Здійснювалися спроби самостійного ремонту продукції (пошкоджена пломба, наприклад, або інші умови гарантійного обслуговування)
  • • Відсутня чек, який підтверджує дату покупки і оплату.

Але що робити якщо ж все-таки всі умови дотримані, а магазини відмовляються прийняти товар назад або не повертають гроші. Куди варто звернутися і хто може надати допомогу? Захист ваших прав здійснюється в судовому порядку. Варто відзначити, що покупці недоброякісних товарів звільнені від сплати держмита за звернення до суду. Залучаючи адвоката, пам'ятайте, що крім компенсації за неякісний товар і інші витрати ви, цілком можете розраховувати, на відшкодування немайнової шкоди.

Нерідкі випадки коли магазини спочатку не хочуть приймати товар назад або продавець не повертає гроші, але побачивши що ви маєте намір звертатися або вже звернулися за юридичною допомогою і не плануєте відмовитися від своїх претензій поспішають швидше вирішити ситуацію розуміючи, що тепер їх чекають суди і серйозні проблеми з компенсацією додаткових сум і витрат.

Адвокати компанії Алібі, розбираючись в тонкощах законодавства про захист прав споживачів, зможуть допомогти врегулювати суперечку в досудовому порядку, скласти позовну заяву, при необхідності, звернутися до експертних організацій для експертизи неякісної продукції.


Також є цікавим:


Форма зворотнього зв'язку:

Ви не ввели ім'я
Ви не ввели контакти
Ви не ввели контакти
Ви не ввели повідолення

Всі поля обов'язкові до заповнення

Ваше повідомлення успішно відправлено
    

Найближчим часом з Вами зв'яжеться фахівець нашої компанії і відповість на питання.

    

Дякуємо за звернення!